09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

بیانیه هیأت مدیره انجمن ترویج علم ایران درباره پانزدهمین دوره جایزه ترویج علم

برگزاری سومین هفته ترویج علم و پانزدهمین دوره جایزه ترویج علم، به ویژه از این رو مایه سرفرازی و مباهات هیأت مدیره انجمن ترویج علم ایران است که نشان می دهد اندیشه مندان و علاقه مندان توسعه علمی کشور عزیزمان، امیدوار و خستگی ناپذیرند و این نوید را به همه می دهد که علم و آگاهی آینده ایران را رقم خواهد زد.

همچنان که می دانیم ترويج علم، شامل هر نوع فعاليتي است كه هدف آن كاستن از فاصلة موجود ميان نهاد علم و تودة مردم باشد و نقطة مشترك چنين فعاليت‌هايي اين باور است كه علم، به عنوان يكي از مهم‌ترين دستاوردهاي بشري و به عنوان كندوكاوي عظيم و بي‌انتها در راه شناخت طبيعت و جامعه، مي‌تواند نقشی مهم در بهبود حيات فكري، مادّي، فرهنگي و اجتماعي ایفا کند، بی آنكه خود از انتقاد، بري و بی نیاز باشد.

بر اساس چنین درکی، امروز گرد آمده ایم تا تلاش خردمندانی را گرامی بداریم که بدون چشم داشت، زندگی خود را وقف ترویج علم کرده اند، ناملایمات در این راه را تاب آورده اند و شعله آگاهی را در دل خود و دیگران فروزان نگاه داشته اند. این قدردانی، فراتر از نام هایی است که در این مجال خواهید شنید. هیأت مدیره انجمن ترویج علم ایران با افتخار اعلام می کند که شاهد و سپاسگزار رنگین کمانی زیبا و باشکوه از کوشش ها برای توسعه علمی در اقصا نقاط کشور است و اطمینان دارد که این تلاش ها ثمر بخش خواهند بود. بر این اساس و با توجه به نظرهای اخذ شده از اعضای محترم انجمن

هیأت داوران، جایزه ترویج علم سال 1393 را به دلیل تلاش پیگیر، مسوولانه، هدفمند، همه جانبه و اخلاقی برای دسترس پذیر کردن اطلاعات و همگانی کردن دانش و آگاهی از طریق فراهم کردن محیطی اعتماد آفرین، جذاب، روزآمد و کاربر پسند به کتابخانه حسینه ارشاد تقدیم می کند.

هیأت داوران، جایزه ترویج علم سال 1393 را به دلیل 23 سال انتشار مستمر و تلاش برای ایجاد و رشد اجتماع علمی در عرصه دانش نجوم، مبارزه با شبهعلم و خرافات، پای بندی به معیارهای رعایت دقت و صحت علمی، علمی کردن زبان فارسی،  و کوشش در این راه که علم بخشی از فرهنگ ایران زمین شود به مجله نجوم تقدیم می کند.

هیأت داوران، جایزه ترویج علم سال 1393 را به دلیل یک دهه تلاش نوآورانه در انتشار 15 مجلد از مجموعه درخشان دانش معاصر كه علاوه بر دقت علمي و پاكيزگي زباني از تنوع موضوعي و كيفيت مناسب ترجمه نيز برخوردار است به دبیران این مجموعه، دو چهره نام آشنا در عرصة ترویج علم، آقایان دکتر محمدرضا خواجه پور و دکتر حسین معصومی همدانی تقدیم می کند. همچنين هیأت داوران تلاش‌هاي ناشر اين مجموعه، نشر فرهنگ معاصر، در توليد كتاب‌هايي باكيفيت و آراسته را ارج مي‌گذارد.

هیأت داوران، جایزه ترویج علم سال 1393 را به دلیل 25 سال تلاش عملی برای ارائه الگویی متفاوت از آموزش، «یادگیری با طعم لذت»، و کوشش بی خلل برای ارائه درکی درست از علم و همگانی کردن اندیشههای آموزشی در میان معلمان و آموزشگران علم به آقای مجید محسنی تقدیم می کند.

هیأت داوران، جایزه ترویج علم سال 1393 معلمان مناطق محروم را به دلیل 29 سال خدمت صادقانه در آموزش و پرورش عشایر عزیز کشور، در سطوح مختلف، و مشارکت در تربیت نزدیک به 700 آموزگار عشایر به جناب آقای محمد نادری دره شوری تقدیم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10