09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

رادیو دانش، گامی نو در مسیر ترویج علم در کشور

شبکه رادیویی دانش از دهم اردیبهشت ماه سال جاری به وسیله گیرنده‌های دیجیتال در سراسر کشور قابل دریافت است و علاقمندان به برنامه‌های دانش محور می‌توانند از طریق دستگاه‌های گیرنده خود، شنونده برنامه‌های این شبکه تخصصی باشند. پیش از این نیز از چهارم اردیبهشت ماه امسال رادیو دانش با هدف ایجاد بستری مناسب برای تولید و گسترش علم، دانش و فناوری با قرار گرفتن بر روی موج اف ام ردیف 91/5 در پایتخت و ردیف 107/6 در استان البرز در مرحله آزمایشی به طور رسمی فعالیت خود را به عنوان دومین شبکه سراسری در خارج از پایتخت آغاز کرد.

از مدت‌ها پیش با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش علم و فناوری و لزوم توسعه دانش و پژوهش برای پیشرفت و تعالی کشور، جلسات متعدد کارشناسی در حوزه برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما برای راه‌اندازی شبکه‌ای که بتواند پاسخگوی نیاز مخاطب‌های خاص خود در حوزه‌های دانش، تاریخ، فناوری، آموزش مهارت، برقراری ارتباط با دانشگاه، دانشجو و دانش آموزان باشد، برگزار شد.

رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، نخبگان، مدارس و حتی افراد عادی هر کدام نقش خاصی را در فرآیند طولانی مدت ترویج علم ایفا می‌نمایند. در این بین نقش رسانه‌ها به دلیل امکان ارتباط با مخاطب گسترده و طیف‌های مختلف اجتماعی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از راهکارهای مهم در راستای پیشرفت علمی و به تبع آن توسعه اقتصادی، ایجاد ارتباط مؤثر میان دانشگاه و صنعت است. این ارتباط مؤثر می‌تواند منجر به تجاری‌سازی علم شده و امکان استفاده کارا از یافته‌های حوزه دانش را در چرخه اقتصاد جامعه ایجاد نماید.

رادیو دانش به عنوان رسانه­ای دانش بنیان با ايجاد ارتباط و تعامل و هم‌افزایی بين مراکز علمی، تحقیقاتی و صنایع، در شکل‌گیری زنجیره­ی علم برای صنایع دانش بنیان می­تواند نقش موثر داشته باشد.

در همین راستا علی سیفی، مدیر شبکه دانش در گفتگو با خبرگزاری‌ها با اعلام خبر راه‌اندازی 24 ساعته رادیو دانش ضمن دعوت از کارشناسانی که به کار اجرا علاقه‌مند هستند، یکی از سیاست‌های رادیوهای تخصصی را استفاده از کارشناسان مجری در برنامه‌ها دانست که این امر موجب اجرای برنامه‌هایی با ایده و محتوای قوی خواهد شد.

دفتر طرح و برنامه رادیو دانش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10