09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

نوروز پیام آور احترام، درک متقابل و صلح

مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در پیامی به مناسبت روز جهانی نوروز، 21 مارس 2014 برابر با اول فروردین 1393 گفت: نوروز پیام آور احترام، درک متقابل و صلح برای همه مردان و زنان است. متن کامل پیام ایرینا بوکوا به شرح زیر است:

نوروز که هرساله توسط میلیون ها انسان از غرب آسیا تا مرکز و جنوب آن، بالکان و دیگر مناطق دنیا جشن گرفته می شود پیام آور احترام، درک متقابل و صلح برای همه مردان و زنان است.

نوروز که در سال 2009 در “فهرست نمونه میراث فرهنگی ناملموس بشریت” ثبت شده، لحظه بزرگداشت سنت‌هایی است که همچنان پابرجا هستند و به واقعیت معنا می‌بخشند و با ساختن پل هایی جدید از گفت‌وگو و با بهره‌گیری از تنوع فرهنگی بشری واقعیت را به گونه‌ای شکل می‌دهد که به نفع همه انسان ها باشد.

نوروز به ما یادآوری می کند که فرهنگ و میراث به عنوان اهرمی قدرتمند برای توانمندسازی و نیروی محرکه توسعه پایدار بوده که سرچشمه دانش و خلاقیت نیز می شود. در دورانی که همه جوامع به دنبال منابع جدید پویایی هستند، میراث فرهنگی منابع منحصر به فردی را برای دستیابی به راه حل های هدفمند و فراگیر جهت رودررویی با چالش های جدید و قدیمی معرفی می کند. این است پیام یونسکو در شرایطی که کشورها برای رسیدن به آرمان های توسعۀ هزاره تا سال 2015 شتابان تلاش می کنند و جامعه بین الملل در حال شکل دادن به دستورکار جهانی جدیدی برای توسعه پایدار است.

نوروز به عنوان سنتی کهن که دربرگیرنده عناصر فرهنگی و طبیعی قدرتمندی است، هنگامه شادمانی با خانواده، دوستان و اجتماع است. نوروز همچنین جشن آشتی با آغازی نو و هماهنگی با طبیعت است.

این پیامی است که در زمانه ما وقتی که جوامع بسیاری با تغییرات پیچیده و سیاره ما با فشارهای زیادی روبرواست، در سرتاسر جهان طنین انداز می‌شود.

در این نوروز، بیایید با هم در سایه روحیۀ دوستی ،احترام و درک متقابل گام برداریم. این بعنوان قدرتمندترین پایه ای است برای پرداختن به چالش های جهانی و برانگیختن همبستگی و درک متقابل میان همه انسانها.

نوروز بر همگان مبارک!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10