09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

فراخوان بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم و رونمایی از جایزه قانعی راد

نشست معرفی  بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم، بیست و ششم خرداد ماه در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد. در این مراسم انجمن ترویج علم ایران از جایزه «قانعی‌راد » به عنوان محور جدیدی از جایزه ترویج علم رونمایی کرد.

 این نشست با حضور دکتر هادی خانیکی؛ عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر مقصود فراستخواه؛ عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، دکتر حسین سراج‌زاده؛ عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، دکتر سعید معیدفر؛ عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دکتر سحر کوثری؛ هیئت علمی و معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ، دکتر اکرم قدیمی؛ رئیس انجمن ترویج علم ایران، مریم فیروزی؛ دبیر بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم، جمعی از اعضای انجمن ترویج علم، خانواده زنده یاد دکتر قانعی راد و دوستداران ایشان برگزار شد.

بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم

انجمن ترویج علم ایران به منظور قدردانی از کوشش‌های مروجان علم و تشویق عموم به فعالیت و زمینه‌سازی برای ارتقای بینش و تفکر علمی در جامعه،  هر ساله فراخوان مراسم جایزه ترویج علم در کانال‌های ارتباطی و رسانه‌های مرتبط به اطلاع عموم می‌رساند. این انجمن همچنین امسال، همزمان با بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم تصمیم به برگزاری جایزه‌ای به نام قانعی­راد «کنشگر عرصه علم و جامعه » گرفته است.

این جایزه با توجه به فعالیت‌های دکتر محمد امین قانعی­راد در زمینه جامعه شناسی علم، اجتماعات علمی، جامعه‌شناسی مردم مدار، ارتباط علم و جامعه، جامعه‌شناسی حوزه عمومی، تلاش برای ترویج علم جامعه شناسی و توجه بیشتر به حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی به برگزیدگان اعطا می‌شود. پیش از این نیز سه جایزه از جوایز ترویج علم در بخش‌های ادبیات کودک، محیط زیست و معلمان مناطق محروم با نام‌های توران میرهادی، هنریک مجنونیان و محمد بهمن‌بیگی نام‌گذاری شده بود.

اکرم قدیمی درباره این جایزه گفت: مرحوم قانعی‌راد در سال ۱۳۹۵ برنده جایزه انجمن ترویج علم شد و امسال برای اولین بار جایزه قانعی راد به جوایز انجمن ترویج علم اضافه می‌شود.

این جایزه با توجه به فعالیت‌ها و آثار دکتر قانعی‌راد در حوزه جامعه شناسی علم، اجتماعات علمی، جامعه شناسی مردم مدار، ارتباط علم و جامعه، جامعه‌شناسی حوزه عمومی، تلاش برای ترویج علم جامعه شناسی، کنشگر فعال اجتماعی (کنشگر در عرصه علم و جامعه) تعریف شده است. این جایزه می تواند به کنشگر اجتماعی فعال، استاد پیشکسوت، انجمن علمی (نهاد مدنی)، رساله دکتری یا پژوهش اجتماعی بزرگ در سطح کلان تعلق گیرد.

وی هدف از تاسیس این جایزه را قدردانی از کوشش‌های مروجان علم و تشویق عموم به فعالیت و زمینه‌سازی برای ارتقای بینش و تفکر علمی در جامعه، ایجاد ارتباط بین علم و جامعه جایزه قانعی دانست و گفت: یکی از حامیان این جایزه کرسی یونسکو در ترویج علم است.

وی همچنین افزود: کلیه کسانی که در حوزه علم و جامعه فعالیت دارند، به نوعی مخاطب این جایزه هستند.

در حال حاضر فراخوان بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم منتشر شده است و مخاطبان این جایزه می‌توانند تا ۲۰ شهریور آثار خود را از طریق سایت انجمن به آدرس https://popscience.ir و ایمیل‌های tarvijeelm@yahoo.com و popsciawards@gmail.com  ارسال کنند. مراسم اعطای بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم در آخرین روز سیزدهمین رویداد هفته ترویج علم  (همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه در ۲۰ آبان برابر با ۱۰ نوامبر) پنجشنبه ۲۴ آبان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10