09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

سال 92 پرافتخارترین سال حضور ایران در المپیادهای علمی جهانی

حاصل حضور دانش آموزان ایرانی در شش المپیاد علمی جهانی امسال، کسب 12 نشان طلا، 15 نشان نقره و 7 نشان برنز بود که در مجموع با كسب 34 مدال بهترین نتیجه در تاریخ حضور 27 ساله ایران در رقابت‌های بین المللی المپیادهای علمی محسوب می‌شود. المپیادهای جهانی دانش آموزی سال 92 از پانزدهم تیرماه در استرالیا آغاز و چهاردهم مردادماه در یونان به پايان رسید. در رقابت های امسال بهترین نتیجه را دانش پژوهان تیم نجوم و اختر فیزیک کسب کردند به طوری که تیم الف ایران رتبه دوم و تیم ب جمهوری اسلامی جایگاه سوم را از آن خود کرد. دانش آموزان ایرانی شرکت کننده در شش المپیاد جهانی سال گذشته، مجموعا هفت مدال طلا، 14 مدال نقره و 12 مدال برنز کسب کرده بودند که هم از لحاظ تعداد کل مدال‌ها و هم از لحاظ ارزش مدال‌ها از نتایج امسال پایین تر بوده است.

مروری بر حضور دانش آموزان ایرانی در المپیادهای علمی جهانی امسال:

1- در بیست و چهارمین دوره‌ المپیاد جهانی کامپیوتر تیم المپیاد کامپیوتر ایران در بین 299 شرکت کننده از 77 کشور جهان با کسب چهار نشان طلا، نقره و برنز موفق به کسب رتبه ششم جهان شدند. دانیال مهرجردی از استان خراسان رضوی و فرزاد عبدالحسینی، کیوان علیزاده، وحید و سید حامد ولی‌زاده طوسی از شهر تهران، اعضای تیم ملی المپیاد دانش‌آموزی کامپیوتر ایران را تشکیل می‌دادند.

2- در چهل و چهارمین دوره رقابت‌های المپیاد جهانی فیزیک  ایران دست به کار بسیار بزرگی زد و با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز در جایگاه هفتم جهان قرار گرفت.در این رقابت ها امیر زارع، محمدرضا لطفی نمین و کوشا رضایی‌زاده مدال طلا، نادر مستعان مدال نقره و امیرپارسا زیوری مدال برنز کسب کردند.

3- دانش پژوهان ایران با درخشش در بیست و چهارمین دوره المپیاد جهانی زیست شناسی دو مدال طلا و دو مدال نقره کسب کردند و با افتخار در جایگاه چهارم این دوره از المپیاد قرار گرفتند.امین آراسته از استان آذربایجان شرقی، امیراشرف گنجویی از استان کرمان موفق به کسب مدال طلا و بهار صابرزاده اردستانی از شهر تهران و ندا نیلفروشان از استان اصفهان مدال نقره کسب کردند.

4- در چهل و پنجمین دوره المپیاد جهانی دانش‌آموزی شیمی تیم المپیاد شیمی ایران در بین 77 کشور جهان با یک پله صعود نسبت به سال گذشته موفق به کسب رتبه هفتم جهان شد.تمامی اعضای تیم المپیاد شیمی جمهوری اسلامی ایران شامل مهدی یارامانی تهرانی و آریا امین الرعایا از شهر تهران، هیربد حیدری از استان همدان و اشکان خاوران از استان فارس در این رقابتها موفق به کسب نشان نقره شدند.

5- دانش آموزان ایراني شرکت کننده در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی با کسب شش مدال طلا، نقره و برنز موفق به کسب رتبه دهم جهان شدند. در تیم ایران الک بدرویا و عارف صادقی مدال طلا، ماهان تجربه کار، تینا ترکمان و محمدجواد شعبانی زهرایی مدال نقره و سید محمدحسین سیدصالحی مدال برنز را کسب کردند. همچنين تینا ترکمان، عضو تیم المپیاد ریاضی ایران با کسب 28 نمره موفق به کسب رتبه دوم در بین دختران شرکت کننده در این مسابقات شد.

6- تیم های الف و ب المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک جمهوری اسلامی ایران با کسب سه مدال طلا، سه نقره و چهار برنز، در جایگاه دوم و سوم هفتمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک، قرار گرفت. همچنین یکی از دانش آموزان توانست عنوان برنده مطلق آزمون تئوری را با کسب یک مدال طلای دیگر از آن خود کند. علی پیرمرادی، حسین خلیلی، مهرگان درودیان از اعضای تیم المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک ایران در این دوره از رقابت‌ها موفق به کسب مدال طلا شدند.سه مدال نقره ایران در هفتمین دوره المپیاد جهانی دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک را هم پرهام برومند، سیدشایان ناظمی و محمدرضا بنایی کسب کردند.همچنین داریوش شاهین‌راد، امیرپاشا قابوسی، هومن شاهرخی و عرفان ذابح موفق به کسب مدال برنز هفتمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اخترفیزیک شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10