09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

پرویز شهریاری

پرویز شهریاری مروج بزرگ علم در ایران بود

پرویز شهریاری او بیش از هر چیز آموزگاری تمام عیار بود که داشتن انگیزه برای آموزش علم را ارج می‌نهاد و تلاش می‌کرد که انگیزه جوانان را به سوی تلاش در جهت قرار گرفتن در جایگاه دانشوران آینده، که به توسعه کشور باور دارند، سوق دهد.

از سویی دیگر تصویر و تصور از زنده یاد پرویز شهریاری در قامت یک مروج علم در جامعه ایرانی نمایان است. در زندگی پرويز شهرياری همواره علاقه به انتشارات و نوعی مطبوعات وجود داشته است. با اين همه، مطبوعات به معنای عام کلمه مورد علاقه او نبوده، بلکه او مطبوعات را در خدمت علم مورد بهره برداری قرار داده است. او با ترویج ریاضیات از طریق انتشار نشریات معتبر از «آشتی با ریاضیات» تا «دانش و مردم» و به ویژه «رشد برهان ریاضی»، که از سال1370شمسی نام پرویز شهریاری به عنوان عضو ثابت هیئت تحریریه بر تارک آن می-درخشد، برای معلمان و دانش آموزان ایرانی نام های آشنایی است. در طی 20 سال که از انتشار مجله ی«رشد برهان ریاضی» می گذرد تعداد74 شماره به چاپ رسیده است و در هر شماره یک مقاله از استاد شهریاری به چشم می خورد. حاشا که او به درستی دین خود را به فراگیران این علم ادا کرده است. ازجمله آثار متعدد ایشان می توان به مجموعه کتاب های ترجمه شده یا تألیف شده تحت عنوان های «آموزش مباحثی از ریاضیات»، «ریاضیات به زبان ساده»، «سرگرمی در ریاضیات» و« رمان های علمی» اشاره کرد.

انجمن ترویج علم ایران اگر چه به فقدان این دانشمند و مروج علم ایرانی می‌اندیشد اما امید دارد که منش پرویز شهریاری در ترویج ریاضیات الگویی برای ترویج سایر شاخه‌های علم در ایران و گسترش فرهنگ علم باوری در میان اقشار گوناگون جامعه بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10