09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

گزارش کارگاه آموزشی “روزنامه نگاری علمی”

انجمن ترویج علم ایران با همکاری دفتر منطقه ­ای یونسکو در تهران، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و کمیسیون ملی یونسکو کارگاه آموزشی «روزنامه‌ نگاری علمی» را در روزهای 5 و 6 آذر ماه در مجموعه سعدآباد برگزار کردند. آقای پروفسور فاکسون باندا از مقر یونسکو در پاریس و خانم زرین زردار دانشجوی دکترای ارتباطات  مدرسین این کارگاه بودند.

پیشنهاد برگزاری کارگاه از طرف انجمن ترویج علم ایران مطرح و با همکاری دفتر منطقه­ ای یونسکو در تهران و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و کمیسیون ملی یونسکو پیگیری و اجرا شد. پس از تأیید برگزاری کارگاه، فراخوانی تهیه و در سطح گسترده اطلاع­ رسانی شد. از جمله مدارک مورد نیاز برای شرکت در کارگاه، بیوگرافی علمی شرکت­ کنندگان بود. پس از آن دبیرخانه درخواست­های بسیاری حتی از علاقمندان به روزنامه­ نگاری علمی را دریافت کرد.

با توجه به ظرفیت محدود کارگاه، بیوگرافی علمی شرکت­ کنندگان طی جلساتی بررسی و 37 نفر از روزنامه ­نگاران،خبرنگاران از رسانه­ های گوناگون اعم از مکتوب، شنیداری و دیداری برای شرکت در کارگاه انتخاب شدند.

روزنامه‌نگاری علمی یکی از شاخه­ های روزنامه‌نگاری است که یافته ­های علمی دانشمندان و متخصصان را به زبان ساده به عموم مردم انتقال می­دهند، در واقع روزنامه نگاران علمی رابط بین علم و جامعه هستند.

 

1417174135838_UNESCO WS Tehran-930906 (4)

قرار بود این کارگاه در روزهای 21 و 22 آبان ماه همزمان با هفته ترویج علم  در ایران برگزار شود اما بنا به مشکلاتی کارگاه با دو هفته  تاخیر  برگزار شد.

لازم به ذکر است دبیرخانه کارگاه روزنامه­ نگاری علمی در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور مستقر بود.

استقبال گسترده از این کارگاه نشان­ دهنده ظرفیت و نیاز جامعه به برگزاری چنین نشست­ های علمی است.

شیوه تدریس تعاملی این کارگاه مورد توجه شرکت­ کنندگان قرار گرفت. سخنرانی علمی آقای دکتر سید الیاس مرتضوی به عنوان متخصص فناوری زیستی و شبیه­ سازی کنفرانس خبری علمی از ویژگی ­های بارز این کارگاه بود.

در پایان کارگاه به شرکت­ کنندگان گواهی مشترک از سوی انجمن ترویج علم ایران، دفتر منطقه ­ای یونسکو در تهران، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و کمیسیون ملی یونسکو اهدا شد.

1417174146087_UNESCO WS Tehran-930906 (7)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10