09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

بیست‌وچهارمین دوره «جایزه ترویج علم» برگزار می‌شود

هفته آینده (۲۵ آبان) آیین برگزاری اعصای بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم برگزار خواهد شد،این جایزه هر ساله از طرف انجمن ترویج علم ایران به مروجان برتر علم کشور اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، برگزاری آیین اعطای بیست‌وچهارمین دوره جایزه ترویج علم (۲۵ آبان) و نشست‌های علمی متنوع از جمله برنامه‌هایی است که امسال برای گرامی‌داشت هفته ترویج علم در ایران تدارک دیده شده است.

ترویج علم به مفهوم تلاش برای بازتاب اندیشه‌های علمی به روشی است که تمام افراد بتوانند مفاهیم اساسی یک علم را درک کنند، به عبارت دیگر هر فعالیتی که برای همگانی کردن علم، گسترش تفکر و طرز فکر علمی و علاقه‌مند کردن مردم یا گروه‌هایی از آن‌ها به علم و فعالیت‌های علمی صورت می‌گیرد، ترویج علم محسوب می‌شود.

به طور کلی ترویج علم، سازگار کردن و تعدیل اندیشه‌ها و یافته‌های پیچیده علمی است تا مخاطبان غیرمتخصص یا عامه بتوانند آن را دریابند.

بر همین اساس کمیته جایزه ترویج علم که ذیل انجمن ترویج علم ایران فعالیت می‌کند، به منظور قدردانی از کوشش‌های مروجین علم و تشویق عموم به فعالیت و زمینه‌سازی برای ارتقای بینش و تفکر علمی در جامعه، به مروجان برتر علم اهدا می‌کند.

انجمن ترویج علم ایران، از سال ۱۳۷۷(اولین دوره)، هرساله مراسم جایزه ترویج علم همزمان با هفته ترویج علم ایران برگزار و از افراد یا سازمان‌هایی که بهترین و مؤثرترین فعالیت‌ها را برای همگانی‌ کردن علم، گسترش اندیشه و فرهنگ علمی در ایران و کاربرد علم در هریک از سطوح زندگی اجتماعی انجام داده‌اند، تقدیر می‌کند.

برخورداری از انگیزه، همت، اصالت، گستردگی و سابقه فعالیت، برنامه‌ریزی موثر، تنوع دستاورد، روحیه کارگروهی و زمینه‌سازی برای فعالیت‌های علمی جوانان و نوجوانان از معیارهای انتخاب برگزیدگان نهایی این جایزه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10