09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

ضرورت استفاده از پادکست برای ترویج علم

همزمان با هفته ترویج علم نشست، پژواک ترویج علم دروب آواها (پادکست) علمی ادبی برای نوجوانان، با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و متخصصان و فعالان این حوزه برگزار شد.

همزمان با هفته ترویج علم، نشست پژواک ترویج علم دروب آواها (پادکست) علمی ادبی برای نوجوانان، با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و متخصصان و فعالان این حوزه، به همت انجمن ترویج علم ایران در موزه ایرانک برگزار شد.
در این نشست، مهرناز خراسانچی؛ مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری پارس آذرخش و هم‌بنیانگذار اپلیکیشن کتابخانه کودک و نوجوان بوم، با اشاره به تاریخچه پادکست و تعریف آن در دنیای امروز، گفت: در حالی که بیش از دو دهه از عمر پادکست می‌گذرد، امروزه پادکست به دلیل سرعت انتقال بالا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اولین پادکست ایران در اسفند ۱۳۹۰ تولید شد، افزود: پادکست یکی از بهترین روش‌ها برای بیان سلسله محتوای موضوعی مرتبط برای نوجوانان است که خوشبختانه از سوی آنان نیز مورد استقبال قرار گرفته است.
خراسانچی با اشاره به ضرورت استفاده از پادکست برای ترویج علم، بیان داشت: می‌توان از این بستر با اپیزودهای مختلف برای ترویج علم در بین نوجوانان استفاده کرد که البته برای نیل به این هدف هم باید ذائقه اجتماعی را و هم اقتضائات انقلاب صنعتی چهارم را در نظر گرفت و محصولات را منطبق بر این فضا تولید کرد.
فرزانه طاهری؛ مدیر موزه کودکی ایرانک نیز با اشاره به تاریخچه سایت کتابک و این موزه، تصریح کرد: آوای کتابک به منظور تولید پادکست علمی و ترویجی برای کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده و تاکنون نیز در امر ترویج علم موفق عمل کرده است.
لاله خسروی؛ هم‌بنیانگذار گروه قصه‌گویی دیجیتال شهرزاد نیز با اشاره به جنبه‌های مختلف و متنوع پادکست، اظهار داشت: فرم روایت در پادکست با مخاطب نوجوان باید متفاوت از شیوه‌های مرسوم باشد. به عبارت بهتر، در تولید پادکست باید گروه سنی مخاطب را نیز در نظر گرفت.
وی با تاکید بر نقش مهم پادکست در زندگی انسان‌ امروزی، یادآور شد: یکی از بهترین شیوه‌ها برای افزایش استقبال نوجوانان از پادکست‌های علمی ترویجی، مشارکت دادن خود آنها در تولید پادکست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10