09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

پرویز شهریاری

بیانیه انجمن ترویج علم ایران در بزرگداشت استاد پرویز شهریاری

استاد شهریاری بیش از همه آموزگاری توانا و تمام عیار بود و به خوبی می توانست شوق آموختن را در نوجوانان و جوانان ایران زمین چنان برانگیزد که بسیاری از آنان خود را در جایگاه دانشوران آینده ببینند و در این راه کوشا باشند؛ دانشورانی متعهد به توسعه و پیشرفت کشور.

مروج علم بودن ویژگی دیگر استاد بود. انتشار و سردبیری نشریه های معتبری همچون «آشتی با ریاضیات» و «دانش و مردم»، حضور فعال در تحریریه «رشد برهان ریاضی»، و انتشار صدها مقاله، بخش کوچکی از تلاش بزرگ استاد شهریاری در زمینه ترویج علم ریاضی بود. کافی است بدانیم در تمامی 74 شماره مجله رشد برهان ریاضی، که 20 سال از انتشار آن می گذرد، مقاله ای در باب ریاضیات از استاد شهریاری به چاپ رسیده است.

پرویز شهریاریاستاد شهریاری، افزون بر این، بیش از جلد 100 کتاب ترجمه و گردآوری کردند که سلسله کتاب های «ریاضیات به زبان ساده» و «سرگرمی در ریاضیات» و «رمان های علمی» جایگاه ویژه ای در ترویج علم در ایران دارد.

انجمن ترویج علم ایران اگر چه اندوهگین فقدان این دانشمند مروج علم است، امید دارد که منش پرویز شهریاری در ترویج ریاضیات الگویی نه تنها برای ریاضی پیشه گان بلکه برای ترویج سایر شاخه‌های علم در ایران و گسترش فرهنگ علم باوری در میان اقشار گوناگون جامعه باشد.

انجمن ترویج علم ایران از دوستداران علم و فرهنگ کشور دعوت می‌کند تا در مراسم بزرگداشت استاد پرویز شهریاری شرکت فرمایند.

مکان: زیر پل حافظ- دست چپ- کوچه زرتشتیان- پلاک 6- سالن ایرج

زمان: جمعه 29 اردیبهشت 1391، از ساعت 15:00 الی 17:00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10