09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

تقدیر از بهرام رادان برای ترویج علم

مراسم اهدای بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم با حضور چهره‌های مؤثر در ترویج علم در ایران، پنجشنبه؛ 25 آبان‌ماه در محل تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد.

در همین رابطه، بهاره صفوی؛ دبیر بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم ایران با اشاره به برنامه‌های این مراسم، گفت: کمیته جایزه ترویج علم ایران به منظور قدردانی از کوشش‌های مروجین علم و تشویق عموم به فعالیت و زمینه‌سازی برای ارتقای بینش و تفکر علمی در جامعه، هر ساله مراسم جایزه ترویج علم را برگزار و از افراد یا سازمان‌هایی که بهترین و مؤثرترین فعالیت‌ها را برای همگانی‌ کردن علم، گسترش اندیشه و فرهنگ علمی در ایران و کاربرد علم در هریک از سطوح زندگی اجتماعی انجام داده‌اند، تقدیر می‌کند.

وی با اشاره به لزوم گفتمان‌سازی در حوزۀ علم و تبدیل ترویج علم به یک فرهنگ عمومی، افزود: حضور مؤثر هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده عرصه‌های مختلف به خصوص هنرمندان، نقش بسزایی در دسترسی به علم، تبیین اهمیت توسعه علوم و اشاعه و ترویج تفکر علمی دارد که این مهم خود زمینه‌ساز توسعه دانش و بهره‌مندی متوازن از آن است.

صفوی با تأکید بر اینکه حضور در مراسم اهدای بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است، ادامه داد: در مراسم اختتامیه، در کنار اهدای جایزه ترویج علم، از بهرام رادان، بازیگر و هنرمند نام‌آَشنای کشور برای روایت مستند علمی سینمایی «کاپیتان من» نیز تقدیر خواهد کرد. امیدواریم این روند ضمن اثربخشی بالا، سبب حضور بیش از پیش چهره‌های شناخته‌شده در عرصۀ ترویج علم کشور باشد.

لازم به ذکر است، مستند سینمایی «کاپیتان من» یک فیلم مستند علمی درباره مغز انسان است که طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ به کارگردانی سیاوش صفاریان‌پور و تهیه‌کنندیگی بهرام رادان ساخته شده و به جست‌وجوها و مکاشفات چندین ساله بهرام رادان به عنوان راوی در پی یافتن اهمیت مغز می‌پردازد. راوی در این مسیر با مباحثی مانند شکل‌گیری ساختار مغز در هزار روز نخست زندگی، مکانیزم حافظه و فرایند به خاطر سپردن و به یاد آوردنِ خاطرات در هیپوکمپ مواجه می‌شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10