09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

نقش مهم موزه‌ها در ترویج علم و صلح

نشست ترویج علم و موزه با موضوع موزه‌های مدرسه‌ای با حضور کارشناسان و متخصصان در موزۀ فرش ایران برگزار شد.
در این نشست، فاطمه مهاجرانی دبیر نشست، با اشاره به اینکه نهاد آموزش پاسخی به نیاز انسان به دانستن و سازمان پاسخی به وجود نهاد است، گفت: سازمان‌هایی به نام مدرسه، موزه، خانواده و دانشگاه در راستای پاسخ به نیاز دانستن انسان به وجود آمده‌اند.
وی با بیان اینکه موزه‌ها در جهان امروز به عنوان سومین مکان یادگیری قلمداد می‌شون، افزود: موزه‌ها باید تعاملی باشند و به ترویج علم برای صلح کمک کنند؛ علمی که قطعاً به ساخت بمب اتم و سلاح میکروبی ختم نمی‌شود؛ علمی که در خدمت قدرت‌های خشن قرار نمی‌گیرد. ترویج چنین علمی ترویج صلح و ترویج اخلاق است.
اکبر زین‌العابدین با بیان اینکه صلح به معنای تعادل است، گفت: در موزه شاهد نگاه شناختی در ذهن انسان‌ها هستیم و افراد می‌توانند با حضور در موزه‌ها به مسائل مختلف اشراف پیدا کنند؛ البته موزه‌داران باید تعامل و ارتباط موثر با دانش‌آموزان را یاد بگیرد تا بازدید آنان از موزه بالاترین نتیجه را در پی داشته باشد.
احمد محیط طباطبایی نیز با اشاره به نقش مهم علم در ترویج صلح، بیان داشت: علم باید برای صلح باشد و به صلح کمک کند. ترویج چنین علمی در واقع ترویج صلح است.
وحید صباغیان هم با اشاره به نقش مهم موزه در آموزش، بازدید از موزه‌های مردم‌شناسی، تاریخ طبیعی و سکه را امری ضروری در یادگیری دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: آموزشی می‌تواند به موفقیت برسد که همراه با لذت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10