09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

گزارش سخنرانی آقای ریچارد استون با موضوع “علم در علم”

علم در علم

سخنران: ریچارد استون

چهارشنبه 1394/5/7

مرکز همایش­ های بین­ المللی کتابخانه ملی

 

ريچارد استون مدیر بخش بین­ الملل و و­یراستار مجله ساینس به منظور برگزاری کارگاه ژورنالیسم علمی و بازدید از مراکز علمی و پژوهشی به ایران سفر کردند. علاوه بر این موارد،   در روز چهارشنبه‌1394/5/7سخنرانی با عنوان “علم در علم” در محل کتابخانه ملی ایراد کرد که با استقبال علاقمندان مواجه شد.

مراسم سخنرانی دکتر استون با موضوع “علم در علم” روز چهارشنبه در سالن قلم مرکز همایش­ های بین­ المللی کتابخانه ملی برگزار شد. ایشان در این مراسم با اشاره به سوابق درخشان علم در شرق به دستاوردهای علمی ابوریحان بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی در علم نجوم اشاره کرد.دبير بخش بین­الملل مجله ساينس در ادامه، ضمن بیان چگونگی شکل­ گیری مجله ساینس، درباره بازتاب اکتشافات مهم بشر طی دوره­ های مختلف در این مجله صحبت کرد.

ایشان همچنین ویژگی­ های اخبار علمی را نام برد و درباره هر یک مثال و توضیحاتی ارائه داد.دکتر استون در پایان با اشاره به نقش دیپلماسی علمی در توسعه روابط بین کشورها، اظهارامیدواری کرد که در دوران پس از تحریم و اجرای توافق، روابط علمی ایران و آمریکا بیش از پیش افزایش یابد.

در ابتدای این مراسم، آیت­ الله دکتر محقق داماد عضو فرهنگستان علوم، دکتر شاپور اعتماد عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و دکتر اکرم قدیمی رئیس انجمن ترویج علم به سخنرانی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10