09304065456

فقط پیامک ارسال کنید.

علم زمانی به توسعه پایدار می‌رسد که بشر به صلح برسد

مراسم گرامیداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه و افتتاحیه دوازدهمین رویداد هفته ترویج علم ایران با حضور جمعی از مسئولان، دانشمندان و دانشگاهیان در محل آسمان نمای گنبد مینا برگزار شد.
در این مراسم، سیاوش صفاریان‌پور با اشاره به شعار علم برای صلح و توسعه، گفت: در دنیای امروز و با جنایت‌هایی که شاهد آن هستیم، بسیاری از واژه‌ها مانند صلح از معنا تهی شده‌اند.


وی افزود: جهان امروز برای اینکه بتواند از علم برای رسیدن به توسعه استفاده کند، نیاز به صلحی فراگیر دارد؛ صلح انسان با انسان و صلح انسان با طبیعت گمشده بزرگ امروز هستند.
صفاریان‌پور ادامه داد: در حالی از علم برای توسعه و صلح یاد می‌شود که شاهد هستیم در غزه، افغانستان، اوکراین و بسیاری مناطق دیگر، از علم برای جنگ افروزی و نفرت افکنی استفاده می‌شود و علم به ابزاری برای سیاستمداران تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: علم بدون اخلاق چیزی جز توهم توسعه ایجاد نخواهد کرد.
صفاریان‌پور در ادامه با اشاره به نقش مهم آسمان نمای گنبد مینا در ترویج علم نجوم، گفت: این مرکز در سال‌های گذشته تاثیر بسیار زیادی در رونق علم نجوم به ویژه نجوم آماتوری داشته است و قطع به یقین ارتقا تکنیکی این مرکز می‌تواند به نتایج بزرگتر و مهم‌تری منتج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها
جدیدترین رویدادها

جایزه انجمن ترویج علم ایران

حمایت مالی از انجمن ترویج علم

علمی شو، نشست و گردهمایی های ترویج علم

عضویت در انجمن ترویج علم ایران

تهران، خیابان سمیه، ساختمان 108، واحد 10